Mes gâteaux

Mes gâteaux

lundi 12 janvier 2009

Prajitura inimioara

Sarbatoarea de Sfantul Valentin ( 14 Februarie ) si cea de Dragobete ( 24 Februarie ) sunt dedicate celui mai pur sentiment din lume: iubirea. Una provine din America, cealalta face parte din traditiile romanesti. La fel ca si Sfantul Valentin, Dragobetele reprezinta ocrotitorul dragostei si al tinerilor indragostiti. Indiferent care este ziua pentru care optam sa o sarbatorim, sa ne gandim ca ambele au o semnificatie unica!

Prajitura inimioara este o prajitura izbitor de simpla, dar pe care o putem orna cu efect pentru toate evenimentele vietii. Si fiindca sarbatoarea iubirii se apropie si este este una din cele preferate mie, m-am gandit sa “impodobesc” prajiturica cu inimioare multe si dulci.

Ingrediente:
3 oua,
50 gr. faina,
60 gr. zahar pudra,
1 pliculet zahar vanilat,
1 lingurita coaja de lamaie,
4 lingurite dulceata de caise,
unt pentru uns tava,
sirop de zmeura sau capsuni pentru insiropat canturile prajiturii,
bomboane inimioara pentru ornament.

Mod de preparare:
1. Se freaca galbenusurile cu zaharul pudra si cu zaharul vanilat pana se ingroasa compozitia.
2. Se adauga coaja de lamaie, apoi faina in ploaie si se amesteca bine.
3. Albusurile se bat spuma si se incorporeaza in aluatul facut anterior.
4. Se tapeteaza o tava unsa cu unt si se toarna compozitia intr-un strat gros de cca 1 cm. (eu am folosit o tava ce dimensiunile interioare de 25cm x 35cm )
5. Se coace la foc potrivit cca 20 minute, iar apoi se scoate pe un gratar de lemn.
6. Cat mai este calda se taie in 4 bucati si se incepe montarea, lipind partile intre ele cu gem de caise.

7. Dupa ce se monteaza toate 4 partile, se preseaza putin unele peste altele si se insiropeaza canturile cu sirop de zmeura, apoi se unge si partea de deasupra prajiturii.

8. Pentru efectul dorit, se presara din belsug, bombonele inimioara.

Sa aveti parte de multa iubire!

4 comentarii:

Anonyme a dit...

Foarte draguta prajitura!
XO, Nina

DAVELLA CULINAR a dit...

Te-am "vazut" cand ai intrat pe blogul meu si iti urez buna seara!
Deunazi mi-ai facut "pofta" cu prajiturelele pentru Valentine's Day, asa ca m-am pus pe treaba. Merci pentru aprecierea ta!

Nina a dit...

Davella am intrat prin alt blog acum.
Am avut noroc. Ti-am trimis un email.
Te pup, Nina

Anonyme a dit...

Hi Davella,
este bine ca la numai 3 anisori fetita ta sta pe linga tine. Are ce sa invete de la tine; v-a prelua stafeta in arta culinara! Bravo!!!
XO,Nina

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design