Mes gâteaux

Mes gâteaux

jeudi 5 février 2009

Double tartelette au chocolat / Islere inimioara



Reteta pentru "Islerele inimioara" este rezultatul unor combinatii de retete privind ingredientele si adaptand cantitatile conform cerintelor.

Reteta pentru "Glazura de ciocolata" este a mamei mele si o folosesc cu succes la multe prajituri si torturi.

Aluatul pentru biscuiti:
200 gr. faina
150 gr. unt
75 gr. nuca macinata
80 gr. zahar pudra vanilat
1 galbenus de ou
1 lingurita praf de copt
2 linguri rom
2 linguri smantina
sare.

Mod de preparare:
1. Untul se freaca intr-un vas cu zaharul si putina sare.
2. Se adauga galbenusul si smantana si se amesteca bine.
3. Se adauga nuca si faina amestecata cu praful de copt, apoi romul, se amesteca si se da la rece cca 40 minute.
4. Pe planseta de lucru se presara din destul faina si aluatul se intinde intr-o foaie groasa cam de 5-6 mm.
5. Din foaia obtinuta se decupeaza forme, iar resturile ramase se aduna, se amesteca si se intinde din nou. Se repeta operatiunea pana se termina aluatul.
6. Formele obtinute se coc in tava cu hartie de copt sau unsa cu unt si tapetata cu faina, la 350 grade Fahrenheit cca 10 minute.
7. Biscuitii se racesc si se lipesc intre ei cu crema.



Crema:
150 ml. lapte
2 linguri faina
2 galbenusuri de ou
100 gr. zahar
1 plic zahar vanilat
3 linguri cacao
125 gr.unt
2 linguri rom.

Mod de preparare:

1. Se amesteca laptele cu faina si se fierbe pe foc mic pana se ingroasa ca o “ciulama” si se da la rece.
2. Untul se freaca impreuna cu zaharul, zaharul vanilat si cu galbenusurile, apoi se adauga cate putina “ciulama” din lapte.
3. La final se pun 3 linguri cacao si 2 linguri rom.
4. Apoi se pune crema intr-un vas rezistent si se pune pe foc, amestecand continuu pana cand crema se ingroasa, devenind fina si mai inchisa la culoare. Crema se da la rece pana nu mai curge si se umplu islerele.

Glazura de ciocolata:
100 gr. zahar,
100 gr. unt,
3 linguri lapte,
3 linguri cacao.

Se amesteca toate intr-o craticioara si se fierb la foc mic cca 5 minute.
Se toarna calda peste islere. Timpul de intarire al ciocolatei este de cca.8 – 10 ore.


6 comentarii:

Anonyme a dit...

Hello Davella,
Inimioara an stiut ce este dar de
"ISLERE" este pentru prima data cind citesc cuvintul asta.Deci un fel de biscuiti, fursecuri nu? Arata bine,
cred ca deja s-au terminat pina ai reusit sa postezi...ha ha

DAVELLA CULINAR a dit...

Buna NINA, esti pe faza ca intotdeauna! Islerele sunt fursecuri obtinute prin lipirea a cate 2 biscuiti cu crema si apoi se glazureaza. Pentru rapiditate,in loc de crema, biscuitii se pot lipi si cu un gem putin acrisor amestecat cu nuca. Cand eram mica, mama mea asa facea islerele. Mi-a placut ideea ta de capsuni cu ciocolata alba. O seara linistita!

Anonyme a dit...

Buna felicitari pt Islere par delicioase si vreau si eu sa le incerc, imi poti spune te rog de unde ai decoratiunile acelea micute in forme de inimioare, am vazut ca le-ai pus deasupra glazurii. Multumesc anticipat

DAVELLA CULINAR a dit...

Buna Simona draga! In primul rand merci de vizita si de comentarii. Nu stiu unde locuiesti tu, dar aici in Montreal, decoratiunile "inimioara" le-am gasit la raionul cu ingrediente pentru prajituri din marile magazine. Banuiesc ca in orice supermarket mai mare, oriunde in lume, poti gasi asa ceva. Succes si astept sa-mi spui cum ti-au iesit islerele!

Anonyme a dit...

Eu stau in Bucuresti si decoratiuni cu inimioare nu am vazut. Al meu ubit este cam...deci fac prajituri pentru prima oara, ii plac atat de mult ca le mananca cu pofta si i se apleaca si daca fac a doua oara nu-mi mai mananca. Asa ca sunt mereu in cautare de retete ca de fiecare data sa-i fac ceva nou. Asa cum e el il ador si as face orice pt el...

DAVELLA CULINAR a dit...

Imi pare rau draga Simona ca nu ai gasit acele decoratiuni inimioare. Incearca sa rogi pe cineva care merge in Ungaria, Austria sau Germania. Au niste decoratiuni superbe; incearca sa-i rogi sa-ti aduca un set cu decoratiuni pentru prajituri. Succes! Ma voi interesa si eu intre timp daca poti gasi undeva in Ro. Pupici!

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design