Mes gâteaux

Mes gâteaux

lundi 1 décembre 2008

Meniu pentru masa de Craciun ( dedicat tuturor gospodinelor )

“Fara Craciun, n-am sti ce-i bunatatea, dragostea!” Ovidiu Ghita

Pretutindeni in lume unde există suflare românescă, Craciunul este una dintre cele mai importante sărbători religioase, prilej de bucurie, pace şi linişte spirituală. Este ziua în care dăruim şi primim multă dragoste şi căldură sufletească. Acest lucru se remarcă în entuziasmul cu care se fac pregătirile pentru Crăciun.
Pe langa semnificatia religioasa pe care o are Craciunul, aceasta sarbatoare inseamna impodobirea bradutului si a casei, pregatirea cadourile pe care Mos Craciun le lasa sub brad, precum si atmosfera de veselie a sarbatorile de iarna, cu colindatul, dar si cu taierea porcului.
Pregătirea mâncărurilor capătă dimensiunile unui ritual străvechi: cârnaţii, chişca, toba, răciturile, sarmalele, caltaboşul şi nelipsitul cozonac vor trona pe masa de Crăciun, fiind la loc de cinste alături de vinul roşu preţuit de toată lumea.
In final, masa de Craciun reuneste intreaga familie cu mic, cu mare, pentru a degusta bucatele apetisante pe care stapana casei le-a pregatit cu multa grija si dragoste.

In sprijinul gospodinelor si in onoarea fanilor mei, am incercat sa concep un meniu usor si gustos pentru masa de Craciun.



MENIU PENTRU MASA DE CRACIUN


PLATOURI RECI


Platou cu cruditati ( ardei, castraveti, rosii, ridichi, conopida, broccoli )
Platou cu aperitive ( rulada cascaval, rulouri cartofi, chec aperitiv cu ciuperci )
Platou cu branzeturi (emmenthal, caşcaval afumat, branza telemea, struguri )
Platou cu tartine ( tartine cu crema de branza, tartine cu somon afumat, tartine cu icre )
Platou cu flori de ceapa rosie si oua umplute
Platou cu preparate din carne ( chiftelute, muschi afumat, rulouri cu sunca, salam uscat, Kaiser, cabanos )

SAU
Platouri asortate care pot contine branzeturi, aperitive, tartine, preparate din carne, asezonate cu fructe si cruditati.



SALATE

( se pot face platouri cu cate 3 - 4 sortimente de salate )
Salata berlineza ( carne de vita, castraveti murati, maioneza )
Salata de bœuf
Salata de ciuperci cu usturoi si maioneza
Salata de cruditati ( morcov, telina, varza, mar, maioneza )
Salata de ton cu porumb si ananas

Racituri de porc ( piftie )


CIORBE

( se pot lua in considerare si supele )
Ciorba de perisoare ( specifica pentru masa de Craciun )
Ciorba de burta
Ciorbă din oase de porc


Sarmalute cu coaste afumate, smantana si mamaliguta
( sarmalute in foi de varza, in foi de vita sau asortate )

FRIPTURI CU DIVERSE GARNITURI


Friptura traditionala de porc
Muschiulet de porc pe pat de costite afumate
Muschiulet de porc la cuptor cu sos de ceapa si mere
Cotlet de porc la cuptor cu ciuperci
Tochitura de porc si carnaciori cu mamaliguta
Tigaie picanta ( porc, pui, carnaciori si ciuperci )

DULCIURI


Cozonac si pasca
Prajituri
Cupe cu fructe de sezon

4 comentarii:

Laura a dit...

Fooooarte apetisant meniul tau, Laura!!! :)
...numai tize talentate foc la bucatarie am... :))
Ma bucur ca ti-ai "activat" casuta, caci astfel am putut sa te votez. Votul nr. 6 e de la mine...de 5 stele, of course! :P
Succes in continuare!!!

DAVELLA CULINAR a dit...

Multumesc Laura pentru votul tau si pentru comentarii. Acum lucrez la niste platouri fantezie pentru meniul de Craciun si apoi voi "colora" meniul cu cateva poze. O zi buna bunutza iti doresc!

Anonyme a dit...

Davella bine te-am gasit !
imi place meniul tau si abia astept sa vad si platourile "fantezie".
Te pup si te-am pus la mine in listutza !...si in sfarsit am putut vota ..

DAVELLA CULINAR a dit...

Buna Lissa,tocmai te-am descoperit si eu. Ai niste torturi Yummy-Yummy!!!!!!!!!! Meriti un premiu !! Apoi imi plac nespus cornuletele tale picante, am sa le incerc de sarbatori. Succese si un week-end minunat.

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design