Mes gâteaux

Mes gâteaux

jeudi 19 février 2009

Spanakopita ( Placinta cu spanac)

In asteptarea primaverii cu pietele invadate de verdeturi, am folosit spanac congelat pentru a prepara o reteta gustoasa greceasca: placinta cu spanac "spanakopita" cum o numesc grecii este un excelent aperitiv sau poate acompania orice friptura...

Despre ea mai multe aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Spanakopita

Ingrediente:


- 8 –10 foi de foietaj,
- 300 gr.spanac congelat ( pentru spanac proaspat cca 1 kg. ),
- 4-5 fire de ceapa verde,
- 150 gr. branza feta ( tare ),
- 100 gr. mozzarrella ( optional ),
- 3 oua ( 2 oua pentru umplutura si 1 ou pentru uns deasupra ),
- 2-3 linguri smantana grasa,
- 2 linguri marar tocat,
- 50 ml. ulei de masline,
- 50 gr.unt,
- sare si piper.
Observatie: Pentru ca placinta sa va reuseasca este bine sa folositi adevarata branza tip „Feta” greceasca.



Modul de preparare:

1. Puneti ceapa tocata intr-o tigaie la foc mediu cu uleiul, pana sa se inmoaie putin, iar apoi adaugati spanacul decongelat.


2. Adaugati sare si piper dupa gust.
3. Lasati tigaia pe foc cca15 minute la foc mediu, pentru ca umplutura sa ramana aproape uscata. La sfarsit adaugati mararul taiat marunt.
4. Separat se rade branza, se adauga smantana si ouale si se amesteca bine.
5. Cand spanacul s-a racit putin, se amesteca cu branza.


6. Luati o tava si ungeti-o cu putin unt ca sa nu se lipeasca coca pe tava.
7. Ungeti foile cu unt topit si asezati-le una peste alta, astfel incat marginile foilor sa depaseasca tava. Se repeta operatiunea pana cand se suprapun 4-5 foi de foietaj.
8. Adaugati umplutura de spanac peste foile deja puse si cu ajutorul unei linguri se intinde bine compozitia de spanac, insistand asupra colturilor tavii.
9. Se repeta operatiunea cu inca un nivel de 4-5 foi de aluat peste umplutura de spanac si nu uitati ca foile sa le ungeti cu unt topi, cu exceptia celei de deasupra. Eu am uns pe deasupra cu ou si am presarat parmesan.


10. Se pune spanakopita in cuptor la foc mediu 325 grade Fahrenheit pentru cca 40 de minute.



3 comentarii:

Anonyme a dit...

Hello Davella,
scuze ca nu te-am bagat in seama de multa vreme;probleme cu PC-ul care cred ca s-au mai diminuat. Imi place tot ce ai gatit. Felicitari!!!
XO

DAVELLA CULINAR a dit...

Hello NINA, imi pare tare rau de PC-ul tau si sper ca nu pierzi prea mult timp cu asta. Chiar ma gandeam sa-ti trimit un e-mail; oricum sunt si eu mereu prezenta pe blog-ul tau minunat. O seara frumoasa!

Ramona a dit...

Buna ziua,
Imi place reteta, dar am si eu o intrebare pe toate site-urile care m-am uitat, spanacul este congelat, eu vreau sa folosesc proaspat, cum procedez?
Va multumesc

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design