Mes gâteaux

Mes gâteaux

vendredi 20 mars 2009

Cozonac cu ciocolata, Cozonac cu stafide


Am folosit masina de paine numai pentru framantatul aluatului de cozonac, restul am facut eu si cuptorul clasic.

Ingrediente:

1/2 cupa cu apa calduta,
2 lingurite esenta de rom,
½ cupa cu smantana 14% grasime,
3 oua mari la temperatura camerei,
½ lingurita coaja de lamaie
6 lingurite de zahar,
6 lingurite de margarina sau unt nesarat,(eu l-am topit un pic la microunde)
¾ lingurita de sare,
4 1/4 cupe de faina alba,
3 lingurite de drojdie pentru paine.

Pentru umplutura am folosit 150 gr. stafide si 100 gr. ciocolata cu lapte topita.

Mod de preparare:

1.- Se masoara cu exactitate ingredientele si se pun in cuva masinii conform ordinii scrise mai sus.
2.- Se introduce cuva cu ingrediente in masina de paine si se inchide capacul.
3.- Se alege programul 8 pentru “ aluat dulce ”.
4.- Se pune masina la treaba.
5.- Cand se aude beep-ul , se dezactiveaza masina, se scoate aluatul intr-un vas, se presara putina faina deasupra si se lasa la dospit cca 45 minute ( pana isi dubleaza considerabil volumul.).

Aluat dospit la apusul soarelui...

6.- Apoi se scoate aluatul pe o planseta unsa cu ulei, se imparte in 4 parti si se formeaza 2 cozonaci cu umplutura dupa preferinta, apoi se pun in 2 tavi unse cu unt si tapetate cu faina.
COZONAC CU STAFIDE



COZONAC CU CIOCOLATA


7.- Inainte de a-i baga la cuptor, i-am uns cu ou batut ca sa capete un luciu frumos. Am bagat apoi cozonacii la cuptor la temperatura de 375 grade Fahrenheit pentru cca 40 minute.
8.- Cand sunt gata, se scot pe un gratar si se lasa la racit cca. 20 minute.


4 comentarii:

Anonyme a dit...

Hello Davella,
mmmmm....GROZAVI!!!
Sper sa fac si eu curind!
XO :):)

DAVELLA CULINAR a dit...

Merci NINA! A fost doar o proba cu masina de paine, dar pana la urma au iesit cozonacii...Pupici!

Ginette a dit...

Il y a un petit clin d'oeil qui t'attend chez moi ma chère

Viens me rendre visite

Tourlou

Ginette

Daniela Addario a dit...

Uau, ce bine arata, ce pofta mi-ai facut de cozonac, dar trebuie sa rezist pina la paste. Si eu folosesc masina de piine la facut aluatul.

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design