Mes gâteaux

Mes gâteaux

vendredi 20 février 2009

Dulceata de capsuni / Confiture aux fraises

Deoarece camara mea tinde sa se goleasca de delicatese, zilele acestea m-am ocupat cu prepararea dulceturilor, respectiv am "fabricat": dulceata de capsuni, dulceata de caise si dulceata de prune rosii.

Dulceata de capsuni


Ingrediente ( pentru 6 borcanele de 250 ml. )
1,500 kg. capsuni coapte,
1,200 kg. zahar,
zeama de la o lamaie.

Mod de preparare:

1. Se spala bine capsunii ( eu ii las 1 –2 ore in apa rece ), se scurg de apa si se lasa intr-o sita sau se pun pe un servet uscat ca sa se scurga bine de apa.
2. Se taie feliute in cazul in care capsunii sunt foarte mari.
3. In cratita in care se va fierbe dulceata, se pun alternativ un rand de capsuni, unul de zahar repetand pana se termina capsunile. Se acopera cu un strat gros de zahar. Deasupra se stoarce zeama de la o jumatate de lamaie. Se dau la rece pentru cca 5-6 ore.
4. Se pune la fiert lasandu-se mai intai la foc mic pana se topeste tot zaharul, apoi pe foc mai iute. Se amesteca usor cu o lingura mai lata in varf. Cand da in clocot, se ia spuma si apoi se adauga zeama de la inca o jumatate de lamaie si se lasa sa fiarba pana se leaga.
5. Se incearca punand cateva picaturi de sirop pe o farfurioara rece. Dulceata este gata atunci cand picaturile de sirop raman bob ( adica asa cum le-ati pus si nu mai curg ).
6. Borcanele se spala din timp si se pun sa se usuce bine pe marginea sobei. Cand dulceata este gata, se toarna calda in borcane si se capseaza, iar apoi se pun in patura pana a doua zi.


2 comentarii:

Anonyme a dit...

Hello Davella,
cam tot asa am facut si eu dulceata de capsuni anul trecut si abia astept sa mai fac si anul asta plus de caise din gradina mea. Se termina mai repede decit cele cumparate. Deci acum la tine precis v-a urma o serie de clatite nu? Yummm...

Seminee Arpi a dit...

de unde aveti borcanele? multumesc!

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design