Mes gâteaux

Mes gâteaux

samedi 14 mars 2009

Éclairs au chocolat et à la vanille / Eclere cu crema de vanilie si/sau ciocolata

Recette de l'éclair à la vanille, ce petit gateau traditionnel est fait de pate à choux et de crème patissière aromatisée à la vanille.
Eclerele mele sunt departe de a fi perfect de aspectoase, dar …sunt super gustoase.



Coca pentru cojile de eclere:
( inspiratia din http://www.gustos.ro/retete-culinare/dulciuri-diverse/eclere-cu-ciocolata-si-frisca.html cu mici modificari )
Ingrediente:
100 g unt,
125 g faina,
½ lingurita coaja de lamaie (optional )
1/2 lingurita sare,
4 oua,
125 ml apa.

Mod de preparare:
1. Apa, untul si sarea se pun la fiert.2. Cand fierb se toarna in ploaie faina si se amesteca repede-repede pentru a nu se face cocoloase. Cand aluatul s-a omogenizat, se adauga coaja de lamaie, se da de pe foc si se toarna continutul intr-un vas rece.3. Dupa ce aluatul s-a racit, se pun ouale unul cate unul si se amesteca bine.
4. Se pune aluatul intr-un dispozitiv pentru ornat si se pune in tava unsa si tapetata cu faina sub forma de bastonase de cca 8 cm. si se coc in cuptor la foc potrivit cca. 30 minute.
5. Dupa ce se racesc se taie in doua pe lungime

Crema: Am folosit cu mici modificari crema de la Tort St.Valentine dedicat iubitului meu sot
Ingrediente:
500 ml. lapte,
3 linguri faina,
3 plicuri zahar vanilat,
2 linguri cacao,
5 linguri zahar,
100 gr.unt,
2 linguri rom.

Mod de preparare:
1.Se dizolva faina, zaharul vanilat si zaharul cu putin lapte si se freaca bine pana se obtine o pasta.
2.Se toarna restul de lapte pana se omogenizeaza si se puna pe foc pana se obtine o budinca.
3.Se da la o parte si dupa ce se mai raceste putin se pune untul taiat cubulete. Se amesteca pana ce untul s-a topit complet .
4.Se imparte apoi crema in 2 parti: o parte va ramane ca si crema de vanilie, iar cealalta parte se amesteca cu 2 linguri de cacao si 2 linguri de rom.

Umplerea eclerelor:
Am umplut jumatate dintre ele cu crema de vanilie si le-am glazurat cu ciocolata topita, iar cealalta jumatate le-am umplut cu crema de ciocolata si le-am pudrat cu zahar.

4 comentarii:

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design