Mes gâteaux

Mes gâteaux

samedi 14 mars 2009

Éclairs au chocolat et à la vanille / Eclere cu crema de vanilie si/sau ciocolata

Recette de l'éclair à la vanille, ce petit gateau traditionnel est fait de pate à choux et de crème patissière aromatisée à la vanille.
Eclerele mele sunt departe de a fi perfect de aspectoase, dar …sunt super gustoase.



Coca pentru cojile de eclere:
( inspiratia din http://www.gustos.ro/retete-culinare/dulciuri-diverse/eclere-cu-ciocolata-si-frisca.html cu mici modificari )
Ingrediente:
100 g unt,
125 g faina,
½ lingurita coaja de lamaie (optional )
1/2 lingurita sare,
4 oua,
125 ml apa.

Mod de preparare:
1. Apa, untul si sarea se pun la fiert.2. Cand fierb se toarna in ploaie faina si se amesteca repede-repede pentru a nu se face cocoloase. Cand aluatul s-a omogenizat, se adauga coaja de lamaie, se da de pe foc si se toarna continutul intr-un vas rece.3. Dupa ce aluatul s-a racit, se pun ouale unul cate unul si se amesteca bine.
4. Se pune aluatul intr-un dispozitiv pentru ornat si se pune in tava unsa si tapetata cu faina sub forma de bastonase de cca 8 cm. si se coc in cuptor la foc potrivit cca. 30 minute.
5. Dupa ce se racesc se taie in doua pe lungime

Crema: Am folosit cu mici modificari crema de la Tort St.Valentine dedicat iubitului meu sot
Ingrediente:
500 ml. lapte,
3 linguri faina,
3 plicuri zahar vanilat,
2 linguri cacao,
5 linguri zahar,
100 gr.unt,
2 linguri rom.

Mod de preparare:
1.Se dizolva faina, zaharul vanilat si zaharul cu putin lapte si se freaca bine pana se obtine o pasta.
2.Se toarna restul de lapte pana se omogenizeaza si se puna pe foc pana se obtine o budinca.
3.Se da la o parte si dupa ce se mai raceste putin se pune untul taiat cubulete. Se amesteca pana ce untul s-a topit complet .
4.Se imparte apoi crema in 2 parti: o parte va ramane ca si crema de vanilie, iar cealalta parte se amesteca cu 2 linguri de cacao si 2 linguri de rom.

Umplerea eclerelor:
Am umplut jumatate dintre ele cu crema de vanilie si le-am glazurat cu ciocolata topita, iar cealalta jumatate le-am umplut cu crema de ciocolata si le-am pudrat cu zahar.

4 comentarii:

Marcela S. a dit...

Super ti-au iesit eclerele. Mi-ai facut o pofta......Pupici.

DAVELLA CULINAR a dit...

Merci mult, Marcela! Este pentru prima oara cand fac aceasta reteta. Mai am de "muncit" la aspectul lor, dar au iesit foarte bune.O saptamana usoara si multi pupici cu soare.

Maria a dit...

Ce bunee sunt.. Si frumoase.

DAVELLA CULINAR a dit...

Merci MariaB., intr-adevar auuu fooost buuune...O zi frumoasa!

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design