Mes gâteaux

Mes gâteaux

vendredi 19 décembre 2008

Cozonac impletit cu nuca si cacao ( in memoria bunului meu tata)



Ingrediente:
Aluatul:
450 gr faina
8 gr drojdie uscata
180 ml lapte caldut
100 gr unt
6 linguri de zahar
2 plicuri zahar vaniliat
Esenta de rom
1 lingurita coaja de lamaie
2 galbenusuri
4 albusuri
1 ou pentru uns deasupra

Umplutura:
300 gr. nuca macinata
2 albusuri batute spuma
3 linguri zahar pudra
1 lingura cacao
1 lingura esenta de rom
Se amesteca toate pana devine o pasta consistenta.


Mod de preparare:
1. Maiaua: se pune la dospit drojdia cu 1 lingura de zahar, 50 ml.lapte cald si 2 linguri de faina.
2. Se pune la topit untul, iar galbenusurile se freaca cu putina sare.
3. Se incalzeste laptele amestecat cu zaharul.
4. Se cerne faina intr-un vas.
5. Cand maiaua este gata, se toarna peste faina cernuta si se framanta un aluat din galbenusuri, laptele cu zahar, untul topit ( se pune in cate 2 etape ), apoi se adauga coaja de lamaie si rom.
6. La sfarsit se pun galbenusurile batute spuma.
7. La un loc cald si uscat, se lasa la dospit cca.1 ora acoperit cu un servet.
8. Se imparte aluatul in 2 parti egale. Se intinde o foaie de aluat, se unge cu unt topit, iar apoi se repartizeaza uniform o jumatate din umplutura de nuca si se ruleaza incetisor. Se procedeaza similar si cu cea de a doua foaie. Apoi se impletesc cu multa grija cele 2 rulouri, se pun in tava unsa cu unt si tapetata cu faina.
9. Se lasa 20 de minute sa creasca , apoi se unge cu ou batut. (se pot pune jumatati de samburi de nuca din loc in loc)
10. In cuptorul preincalzit se coace timp de cca.40 minute.
11. Se scoate din cuptor dupa ce a trecut de proba scobitorii.
12. Acoperit cu un servet, se lasa pe un gratar de paine sa se raceasca.

Succes si pofta buna!

6 comentarii:

Ginette a dit...

Foarte bine arata, am sa fac si eu reteta ta de Craciun, multumesc !!!

DAVELLA CULINAR a dit...

Multumesc Ginette! Eu am triplat cantitatile si am facut 3 cozonaci; dupa cum se vede in poza din subsolul retetei. Eu am folosit faina italiana, s-ar putea ca la cea romaneasca sa adaugi un pic mai multa. Succes si spor la pregatirile pentru Craciun!!

Ginette a dit...

Aha, am inteles, o sa fac o incercare inainte de Craciun sa vad cum imi ies. Merci !
Un Craciun imbelsugat si magic, alaturi de cei dragi, multa sanatate si un An Nou plin de bucurii !!!
LA MULTI ANI !!!

Maya a dit...

Sarbatori fericite,sanatate,si un an nou plin de realizari!!!
La multi ani!!

Lissa's Cakes a dit...

Sarbatori Fericite!Craciun plin de bucurii si un An Nou cu multe impliniri!

Anonyme a dit...

Arata foarte bine cozonacul! Sarbatori fericite iti doresc si un An Nou plin de bucurii si impliniri!! La multi ani!! :)

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design