Mes gâteaux

Mes gâteaux

lundi 9 mars 2009

Mucenici fierti cu nuca si scortisoara

Ingrediente:
Pentru coca din care se fac mucenicii pentru fiert eu folosesc aluatul pentru taitei.
1 ou
75-100 ml.apa calda
7-8 linguri de faina.
In final va rezulta un aluat foarte elastic care sa nu se lipeasca de maini, deci usor de prelucrat.

Mod de prelucrare:
Se pudreaza masa de lucru cu faina si se imparte aluatul in 2-3 parti. Se ia fiecare parte de aluat si se imparte in bucatele mici, din care se fac snururi subtiri si se fac opturi sau rotocoale.
Pentru cei plati, de forma unor floricele, intindeti aluatul cu sucitorul si apoi taiati forme.

De obicei, eu fac mucenici cu o seara, doua, inainte si ii pun la uscat pe o tava pudrata cu faina.In dimineata zilei de 9 martie, se pune la fiert o oala cu cca 2 litri de apa si ½ lingurita de sare. Cand apa fierbe, se pun mucenicii bine scuturati de faina.
Cand apa incepe din nou sa fiarba, se pune dupa gust zaharul, 2 plicuri de zahar vanilat, coaja rasa de lamaie si portocala si cuisoare.
Mucenicii sunt fierti cand incep sa se ridice deasupra. Inainte cu putin de a lua oala de pe foc, pentru savoare, eu mai adaug si un pumn de nuca taiata cu cutitul.

La servirea mucenicilor, nuca macinata si scortisoara le pun pe masa in 2 castronele, iar cine doreste isi “garniseste “ zeama cu aceste 2 mirodenii.
SFAT: Eu nu pun la fiert nuca macinata si scortisoara, deoarece prin fierberea acestora zeama capata o culoare maronie, destul de neplacuta.

3 comentarii:

Anonyme a dit...

Hello Davella,
am venit si mai devreme sa-ti admir mucenicii din aluat de cozonac dar nu am mai avut cuviinte sa comentez. Cred ca 90% din gospodinele romance au postat MUCENICI... dar din nefericire pantru mine, nu pot decit sa admir ce faceti voi ca eu la aluat dospit nu ma incumet ...inca. Dar astia cu zeama si nuca si scortisoara sint mai usor de facut. Nu am mai mincat asa ceva de mai bine de 23 de ani, iar de facut nu am facut niciodata, nici mama mea, nici bunica mea, ci SRABUNICA...
sper sa-mi iasa macar "zeama"...hahaha
XO,Nina

Anonyme a dit...

hahahahahahahaha...
hai ca mi-a placut!!!
eu scriam pe blog la tine si tu la mine!!!!
Te pup si eu...

Mona a dit...

Buna Davella, tare buni sunt mucenici fierti !!..anul acesta nu am mai facut din acestia..am facut numai cei specifici zonei Moldovei..baietilor mei (sotul si baiatul..asa ii alint eu )le plac mai mult cei copti ..eu in schimb, imi plac cei cu zeama (ani de zile numai asa am mancat, acasa la mine)..acum parca imi pare rau ca mu am facut si din aceia fierti..uitandu-ma la ai tai, mi-ai facut pofta..dar nu este timpul trecut..poate imi fac si eu cativa..
te pup :)

 

*DAVELLA CULINAR* Template by Ipietoon Cute Blog Design